2012年4月19日 星期四

專題報道:小商戶大控訴 領匯惡霸屋邨商場 2012年04月20日

專題報道:小商戶大控訴 領匯惡霸屋邨商場

2012年04月20日


領匯叫人「尋味時光」,忘記自己多年來逼死了多少小商戶。有中醫師願意倍加租金仍被逼走,一生心血盡毀,抑鬱得幾乎喪命;一間屋邨文具店連年捱貴租,就是要守住街坊情;也有舊屋邨店舖十室九空,變成死城。當領匯股價突破 30元的時候,且聽聽這些小商戶的哭訴。
記者:譚靜雯 王家文



啟田邨
中醫師被逼走患抑鬱症

出生於中醫世家的陳樹齊相信「善惡到頭終有報」。他自小在百子櫃前打滾,跟隨父親執藥、磨藥粉,立志當中醫師。曾於深水埗順寧道執業,因重建被迫結業,之後再到藍田啟田商場行醫,經營三年後領匯接手,即使願意多付一倍租金,仍被逼走,「領匯第一句開口就講我唔同你續約,唔需要你呢啲小商戶,我鍾意大集團」。

心血盡毀 體重跌逾 20磅

當了中醫師 40多年,陳樹齊謹記父親教誨,不論貧富,都要醫好病人,「阿爸好少收人錢,佢講窮人都有病,好多時冇錢嘅病人就會送幾個生果當診金,又教我要做有醫德嘅醫生」。自此,他本着濟世為懷的精神為基層服務,「幫到人喺我最大樂趣及榮譽,錢唔係咁重要,病人同我講冇錢,贈醫施藥冇問題」。但他沒想到領匯只看錢,並不領情。



03年深水埗祖業因重建清拆,陳樹齊改到藍田啟田商場開業,一個約 400呎商舖月租約萬多元。 07年領匯接手,他主動提出加倍租金,仍然冇得留低,「我問畀多一個月都唔得,仲話過期就封舖」。最後由財力豐厚的大型連鎖中藥店租下他的舖。一生心血盡毀,他體重急跌逾 20磅,更患上抑鬱症,每晚失眠,「心情好差、好無奈及絕望,病咗三、四個月,差唔多抑鬱而死」。
































陳醫師在啟田商場執業時被領匯趕上絕路,終患上抑鬱及肝病。
馮就康攝


陳樹齊記得,有天在家中看電視,突然呼吸困難,即時到醫院救治,「驗出來肝酵素及血壓都好高,醫生同我講過唔到今晚」。

幸上天眷顧,他大步檻過,經治療後慢慢康復,在觀塘道覓得一個地舖繼續行醫施藥,但該舖今年九月租約期滿,業主也將加租。

事過但未境遷,陳樹齊憶起往事仍難掩悲慟。他慨嘆政府製造「領匯霸權」,令商場遭一小撮人壟斷,助長連鎖式集團擴大,欺壓小本經營,「對好多自力更生嘅人好唔公平,亦都令到好多家庭陷於困境,但我相信善惡到頭終有報,佢哋會有報應」。

《蘋果》記者




石圍角邨
狂加租街市十室九空

荃灣石圍角邨每天都上演諷刺劇,明明一半商舖結業,街市幾近十室九空,領匯還在每間「吉舖」貼上「匯聚消費潛力,商機就在眼前」的招租廣告。有校服店早年難捱貴租被逼走,店舖丟空至今,也有香燭店本月結業。商戶說以前很興旺,領匯接手後不斷加租,商場街市才變得寂靜如死城。

























石圍角邨街市二樓商場大多商戶結業,只剩下一間香燭店。


早有超市 再引入一間

成個街市冇人做都要加租,你話有冇搞錯!」在石圍角邨街市賣蔬果逾 20年的蕭女士說,最近獲通知加租兩成,「就算加一蚊都唔租」。她說領匯接管後不斷加租趕走商戶,「以前有檔賣生果,呢度賣魚,嗰度就賣炒粉麪,全部走晒」。屋邨人口老化,人流減少沒得怨誰,但她最不忿是邨內早已有一間超市,領匯再引入多一間,「頂死我哋」。


























陳永成斥領匯接手石圍角邨後不斷加租,令商場和街市變得死寂。


鳳德邨
文具店為續租炒三人

甚麼叫做街坊情?「就係你叫聲我老闆娘,我叫聲你靚女。」冰姐在鳳德邨經營文具店逾 20年,最樂見昔日的屋邨「波牛」拍拖結婚生仔,再帶子女重遊舊舖,「叫聲我冰姐已經好窩心」。她是邨內僅餘的兩間老商戶之一,領匯最近叫人尋找老字號,她說:「真係要去尋喇,都畀佢趕走晒」。

鳳德邨 91年落成,冰姐是商場開荒牛。她說當年最好賣是「 YES卡」,放學後文具店擠滿人「有個小學生睇咗好耐玩具,個阿媽叫佢都唔肯走,後來佢阿爸入嚟一巴打落去,捉住佢條頸走」。

























扭蛋機吸引不少學生光顧。


冰姐常說,做生意做到如朋友,這就是街坊情。採訪當日,冰姐忙於招呼記者,有街坊等了一會也不介意,還跟冰姐開玩笑:「我等你,你走唔甩」;也有白髮斑斑的婆婆匆匆進店說要買膠水,「要 A字嗰啲」,冰姐丈夫沒多問就拿給她,記者好奇甚麼是 A字膠水,「阿婆講緊係 AA超能膠」。

「根本幫領匯打工」


全港公屋商戶總會主席陳永成在石圍角邨經營電器舖,他批評領匯寧願瘋狂加租逼走小商戶,也不願減租或凍租讓他們繼續生存,「為要收多 2,000蚊租,就換來咁多年嘅空置」。他質疑當年政府以至政黨,為何要讓領匯上市,「令全港市民受苦」。




















文具店顧客都是街坊,人情味濃,是老店舖的存在價值。


《蘋果》記者 


http://hk.apple.nextmedia.com/template/apple/art_main.php?iss_id=20120420&sec_id=4104&art_id=16265900&av_id=16266204

轉貼自蘋果日報       版權皆屬蘋果日報擁有

沒有留言:

張貼留言